piątek, 12 października 2012

kruche rogaliki

przeglądając stare gazety natknęłam się na przepis na kruche rogaliki. z nawyku oderwałam ten wycinek. od kilku dni chodzi coś za mną by upiec, by zjeść do kawy coś dobrego ale nie kupnego.
i dziś przypomniałam sobie o kawałku tej gazety. pomyślałam że kruche robi się raz dwa... może w końcu mi wyjdzie!!! bo czasem gdy robi się coś z gazet - kiepsko wychodzi za pierwszym razem a ja się do takiego czegoś zrażam...więc już dłuuuugo nie próbowałam czegoś nowego...aż do dziś
i był to tak dobry wybór, że zjadłabym wszystkie na raz! dosłownie POLECAM bo palce lizać!!!

składniki
4 jabłka (ja wzięłam 2 duże i 1 małe)
3 szklanki mąki
kostka masła (dałam zwykłą palmę)
1/2 szklanki cukru
3 żółtka
1 łyźeczka proszku do pieczenia
cukier waniliowy(akurat mi zabrakło więc nie dałam wcale)
2 łyżki śmietany 22 proc.(miałam tylko 12 proc)
jest jeszcze jajko do posmarowania, cukier i skórka cytrynowa ale już to ominęłam

z mąki, cukru, masła,żółtek,śmietany,proszku i cukru waniliowego zagnieść ciasto i schłodzić. by było szybciej włożyłam do zamrażarki na około 20=30minut.
w przepisie o jabłkach jest by obrane przeciąć na cząstki
ciasto rozwałkować i kroić na trójkąty. na każdym kawałku położyć cząstkę jabłka. zamiast kroić owoce starłam na tarce,umieściłam na sitku o dużych oczkach i odcisnęłam z nich sok.
ciasto zwinąć w rogaliki , układać na pergaminie , posmarować jajkiem, posypać cukrem (ja dałam posypkę).
jest napisane by piec 25 min w 190 stopniach. ja dałam na 20 minut i są wyśmienite. bałam się że będą za twarde bo były już ładnie zarumienione...
przed podaniem udekorować skórką z cytryny

                                             
                                             część rogalików zrobiłam bez dodatków



                                    a część z posypkami bo dziewczyny chętniej  zjedzą:P

                                                                  smacznego!!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz